هديه ایران ایرانی مسابقه کلاسیک برگزاری

هديه: ایران ایرانی مسابقه کلاسیک برگزاری اتحادیه جهانی کشتی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی نوري براي هردو جناح , «سيد‌حسن- ناطق»

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و آیت ا… سیدحسن خمینی نام هایی هستند که عرصه سیاسی کشور عزیزمان ایران بدون حضور آنها گویی دارای نقص هست. ناطق نوری شیخی که هر ل

نوري براي هردو جناح , «سيد‌حسن- ناطق»

«سيد حسن- ناطق»؛ نوري براي هردو جناح

عبارات مهم : سیاسی

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و آیت ا… سیدحسن خمینی نام هایی هستند که عرصه سیاسی کشور عزیزمان ایران بدون حضور آنها گویی دارای نقص هست. ناطق نوری شیخی که هر لحظه تلاش کرده با آرامش به اهداف برسد و البته در این میان از لابی جهت جریان های دیگر حتی اگر در برهه ای رقیب تفکر سیاسی او بودند دریغ نکرده است.

نوري براي هردو جناح , «سيد‌حسن- ناطق»

ناطق نوری در دهه 70 به عنوان یک صورت اصولگرا آشنا می شد و گاهی در صدر این جریان در برنامه ریزی های انتخاباتی حضور داشت. او در دوره های اول تا پنجم نماینده و دوره های چهارم و پنجم ریاست مجلس را بر عهده داشت یعنی سال هایی که جریان راست از قدرت زیادی در عرصه مدیریتی کشور برخوردار بود. ناطق نوری اقلیت غیر همسو با خود را نه تنها مخالف ندانست بلکه آنها را «قدر» معرفی کرد. سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب راجع به دوستی اصلاح طلبان با ناطق نوری می گوید: «ما قبلا هم رفیق بودیم و سابقه همراهی و مسابقه با هم را داریم.»

سیدحسن خمینی هم مسیر با ناطق نوری

از سوی دیگر آیت ا… سیدحسن خمینی از شخصیت های محبوب جامعه است که با واکنش‌ها خود اعتدال و میانه روی را به جامعه می آموزد. یادگار امام را نمی توان به یک جریان سیاسی منسوب کرد آیا که همانند پدر بزرگش یعنی امام خمینی(ره) شخصیتی فراجناحی است و به هر دو گروه سیاسی در کشور اهمیت می دهد آیا که می داند هر یک از آنها بدون حضور دیگری نشاط و قوت ندارند. بعضی دلواپسان سال هاست که با ایجاد شائبه اصلاح طلب بودن سیدحسن خمینی درصدد دور کردن بخشی از جامعه از او هستند ولی یادگار امام با واکنش‌ها و حتی سکوت خود این تلاش دلواپسانه را خنثی می کند.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و آیت ا… سیدحسن خمینی نام هایی هستند که عرصه سیاسی کشور عزیزمان ایران بدون حضور آنها گویی دارای نقص هست. ناطق نوری شیخی که هر ل

آیت ا.. سیدحسن خمینی هم مانند شیخ نور بارها مورد هجمه دلواپسان قرار گرفته و اتهامات بی اساس به او و بیت امام زده شده است است ولی ریشه اعتدالی این خانواده عالی ترین پاسخ به مخالفان هست. او اجازه حضور در انتخابات خبرگان سال 94 را نیافت ولی به جای ایجاد تنش و هیاهو سکوت کرد و تصویر العمل جامعه به عدم حضور او عالی ترین نتیجه جهت یادگار امام بود. در همان سال بود که گروهی از دلواپسان درخصوص احتمال صحبت آیت ا… سیدحسن خمینی و حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در یادواره سقوط هواپیمای «یاک ۴۰» و راجع به احتمال تکرار واقعه شیراز در حمله به علی مطهری هشدار دادند که این عنوان نشان از خشم تندروها از مسیر میانه روی آنهاست.

احتمال کاندیداتوری ناطق در 1400

در سال 92 اصلاح طلبان به حمایت از روحانی برخاستند هر چند عارف هم کاندیدا بود ولی آگاه بودند که باید از روحانی حمایت شود. در این هنگامه بعضی اصلاح طلبان به طرح کاندیداتوری ناطق نوری و حمایت اصلاح طلبان از او پرداختند چنان که فیض ا… عرب سرخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «زمانی که به مقطع انتخابات سال ۹۲ رسیدیم، هنوز نمی دانستم آقای عارف و روحانی کاندیدا هستند و در صورت نامزدی هم به طور طبیعی رأی کافی دارند یا نه؟ با توجه به شرایط موجود آن وقت به این نتیجه رسیدم که به دوستان پیشنهاد کنم سراغ آقای ناطق نوری بروند تا بلکه ایشان را جهت ثبت نام راضی کنند. آقای ناطق همان کسی بود که در سال ۷۶ جهت شکست ایشان تلاش کردیم. آیا این نظر تازه به آن معنی است که هویتم را از دست داده ام؟ خیر.

نوري براي هردو جناح , «سيد‌حسن- ناطق»

حتی امروز هم بعضی حمایت از آقای ناطق را کار مناسبی می دانند و من تقریبا فکر می کنم خیلی از کسانی که سال ۷۶ از رقیب آقای ناطق حمایت می کردند، حتی خود رقیب آقای ناطق اگر به هر دلیلی آقای روحانی نباشد، پیشنهاد کاندیداتوری ناطق را بدهند.» با توجه به ارتباط میان اصلاح طلبان و ناطق نوری این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان در سال 1400 از ناطق نوری بخواهند در قامت کاندیدای ریاست جمهوری وارد عرصه شود و به حمایت از او بپردازند. از سوی دیگر ناطق نوری چند سال پیش خاطره ای را چنین نقل کرده بود: «قبل از انتخابات ٩٢ بحث بر سر این بود که مدیر جمهور چه کسی باشد؟ همه این افراد به من اصرار می کردند که کاندیدا شوم. یک روزی آقای روحانی همین بحث را مطرح کرد که آقای هاشمی گفت: شما هر دو بیایید. آقای روحانی گفت: این طوری که نمی شود و من هر لحظه نفر دوم فلانی بوده ام و ایشان اگر بیاید من حتما نمی آیم.»

من گفتم: «بنده چون قطعا قصد دارم نیایم بنابراین بیا. اگر آمدی من حمایت می کنم و تا اندازه ای هم که از دستم برمی آمد، وظیفه ام را انجام دادم؛ راضی هم هستم و دعا می کنم.» ولی جریان دیگر یعنی اصولگرایان چه دیدگاهی راجع به بازگشت شیخ نور دارند؟ جریان اعتدالی و سنتی اصولگرا چندان به بازگشت ناطق نوری بی میل نیست چنان که محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفته است: «من همواره در محافل شخصی و از طریق رسانه ها از آقای ناطق خواسته ام که به فعالیت های سیاسی بازگردند البته بعضی ها احتیاط می کنند. ایشان می گویند احساس وظیفه شرعی نمی کنم که به صحنه بیایم ولی من باز هم از آقای ناطق درخواست می کنم که احساس وظیفه شرعی کنند و تشریف بیاورند.» بعضی دیگر از اصولگرایان میانه رو هم مانند باهنر سخن می گویند یعنی آنها در اصرار جهت بازگشت ناطق نوری با اصلاح طلبان هم نظر هستند ولی اکنون کلیدی ترین پرسش این است: آیا شیخ نور باز خواهد گشت؟

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و آیت ا… سیدحسن خمینی نام هایی هستند که عرصه سیاسی کشور عزیزمان ایران بدون حضور آنها گویی دارای نقص هست. ناطق نوری شیخی که هر ل

حضور در نماز جمعه

از سوی دیگر اصرار زیادی به حضور ناطق نوری و سیدحسن خمینی در جایگاه خطیب جمعه می شود که البته قابل کتمان نیست. دلواپسان به مانع تراشی های زیادی در این مسیر خواهند پرداخت ولی خواست مردم موضوعی نیست که ناطق نوری و سیدحسن خمینی به آسانی از کنار آن عبور کنند. مرتضی حاجی وزیر سابق آموزش و پرورش راجع به حضور اشخاصی مانند سیدحسن خمینی و ناطق نوری پشت تریبون نماز جمعه گفت: «حضور این افراد حتما به رونق نماز جمعه کمک می کند.»

پیش از او هم حجت الاسلام غرویان، مدرس حوزه علیمه قم تاکید کرده بود: «اگر می خواهیم نماز جمعه جهت مردم جذبه داشته باشد باید افرادی مانند سیدحسن خمینی و آقای ناطق نوری در آن حضور داشته باشند.» محمد هاشمی برادر آیت ا… هاشمی هم در تصویر العمل به بعضی درخواست ها جهت حضور ناطق نوری به عنوان امام جمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تریبون نماز جمعه تریبون خاصی است و امام جمعه مسئولیت های خاص ای دارد؛ یکی از آنها این است که واقعیت ها و حقایق را از این تریبون به مردم بگوید و این عنوان مستلزم دلیری خاصی هست. با عنایت به شاخصه های امام جمعه و وظایفی که دارد به نظرم آقای ناطق می تواند امام جمعه موفقی باشد.

نوري براي هردو جناح , «سيد‌حسن- ناطق»

از اصولگرایی تا میانه روی

ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت هم است و اعضای این نهاد به خاص محمد هاشمی که برادر آیت ا… هاشمی است آشنایی بیشتری با شیخ نور و تصمیماتش دارند. چنان که وی با استقبال از بازگشت ناطق نوری به صحنه سیاسی کشور گفت: اگر او به صحنه بازگردند در طیف میانه رو قرار خواهد گرفت و احتمال دارد که به صورت فراجناحی عمل کند. آقای ناطق نوری در گذشته از نیروهای اصولگرا بودند؛ گذشته ایشان گذشته اصولگرایی است ولی در سال های اخیر مقداری در مواضع ایشان تعدیل حاصل شده است و به طیف میانه رو و اعتدالگرا نزدیک شده است اند.

آقای ناطق با بازگشت به صحنه سیاسی احتمالا در طیف میانه قرار خواهند گرفت و احتمال دارد که به صورت فراجناحی عمل کنند. او در تصویر العمل به استقبال افرادی از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا از بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاسی گفت: طبیعتا معدل این استقبال فراجناحی شدن آقای ناطق نوری هست. هنگامی که یک شخصیت باتجربه به صحنه سیاسی بازگردد آثار مفیدی جهت کشور خواهد داشت. به هر حال مشکلی که در کشور داریم مسئله افراط گرایی هست؛ افراط گراها مانع وحدت و انسجام ملی می شوند و اگر شخصیت های باتجربه ای مانند آقای ناطق نوری بازگردند و شجاعانه بتوانند با این کارها مخالفت کنند طبعا به نفع کشور خواهد بود.

گزینه مناسب جهت ریاست جمهوری

آیت ا… محسن غرویان از مدرسین حوزه علمیه قم که رابطه خوبی با ناطق نوری دارد، حضور او در عرصه سیاسی و البته انتخاباتی را بافایده ارزیابی می کند و به «آرمان» می گوید: مردم در انتخابات های ریاست جمهوری، مجالس خبرگان و شورای اسلامی نشان دادند که از افراط و تفریط گریزان و خواستار حضور شخصیت هایی مانند ناطق نوری هستند که عاقلانه، معتدلانه و حکیمانه به مدیریت کشور در بخش های متفاوت بپردازد. وی افزود: ضرورت دارد که آقای ناطق نوری حضور پررنگی در پرسشها سیاسی و انتخاباتی داشته باشد. غرویان خاطر نشان کرد که ناطق نوری شخصیتی اعتدالی است که مشی آیت ا… هاشمی را در پرسشها سیاسی و اجتماعی دنبال می کند که این شاخصه ها نیاز امروز جامعه هست. ناطق نوری از حریت و جوانمردی خوبی برخوردار است و اهل غل و غش نیست. به عبارتی ظاهر و باطن او تفاوتی ندارد. غرویان خاطر نشان کرد: بعد از رحلت آیت ا… هاشمی خط اعتدال نیاز به شخصیت های وزین و معتبری در عرصه سیاست داشت که بتوانند خط آن مرحوم را ادامه دهند که ناطق نوری این ظرفیت را دارد و توصیه دیگر اینکه ایشان از سابقه سیاسی بسیار بالایی برخوردار است و پست های متفاوت مدیریتی کشور را تجریه کرده هست. غرویان ادامه داد: ایشان در دولت و مجلس بودند و با فضای کلی مدیریت کلان کشور آشناست و تجارت خوبی دارد که باید از آن استفاده شود.

اخبار سیاسی – آرزوی بزرگ

واژه های کلیدی: سیاسی | بازگشت | اصلاح طلب | امام خمینی | محمد هاشمی | اصلاح طلبان | سیدحسن خمینی | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار