هديه ایران ایرانی مسابقه کلاسیک برگزاری

هديه: ایران ایرانی مسابقه کلاسیک برگزاری اتحادیه جهانی کشتی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم / سخنگوی دولت

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کند. 

بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم / سخنگوی دولت

سخنگوی دولت: بدون موافقت مجلس، قانون یارانه ها را اجرایی نمی کنیم

عبارات مهم : قانون

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت بدون موافقت مجلس، قانون یارانه ها را اجرایی نمی کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان گر آن بود که مردم پای انقلابشان ایستاده اند.

وی افزود: با قدرت و توان دفاعی بازدارنده، نظام ما پرچم دار مبارزه با تروریسم داعش در منطقه شد و بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، کشور عزیزمان ایران جزء ۱۸ اقتصاد بزرگ دنیا است و بر اساس گزارش آ اس آی، کشور عزیزمان ایران نوزدهمین کشور تولیدکننده علم در دنیا است.

بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم / سخنگوی دولت

نوبخت تاکید کرد: با وجود تمامی پرسشها بر اساس ضریب جینی اوضاع اقتصاد ما نسبت به کشورهای چین، آمریکا، ترکیه و روسیه بهتر است و این که ما ۳ میلیون بدون کار و پرسشها اقتصادی داریم به جای خود واقع شده است است ولی دستاوردهای انقلاب مختص به هیچ دولتی نیست، بلکه مختص انقلاب است.

وی با در پاسخ به پرسشی راجع به چگونگی پرداخت یارانه ها اظهار کرد: ما تبصره ۱۸ را از ۱۴ جدا کردیم و دو توصیه جهت پرداخت یارانه ها در نظر داریم؛ یک اینکه به خانواده های واقعا نیازمند یارانه بدهیم، دو این که به خانواده هایی یارانه بدهیم که زیر خط مستمری بگیران قرار دارند و دریافتی آنان ۱۹۳ هزار تومان است آیا که قصد ما ریشه کن کردن فقر مطلق است.

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کند. 

نوبخت با تاکید بر اینکه سیاست دولت، گشتن حساب های مردم نیست، گفت: دولت قصد دارد از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی، ۱۰۰ هزار واحد مسکن فرسوده را نوسازی کند، ناوگان حمل و نقل عمومی را نو کند که منجر به ایجاد حدود ۲۵ هزار شغل میشود و البته که ما بدون موافقت مجلس، قانون یارانه ها را اجرایی نمی کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بعد از سخنان مدیر جمهوری در ۲۲ بهمن و تاکید بر استفاده از ظرفیت اصل ۵۹ قانون اساسی، آیا دولت برنامه ای جهت برگزاری رفراندوم در نظر دارد، تصریح کرد: استناد آقای مدیر جمهور به اصل ۵۹ قانون اساسی بود که نشان می دهد در پرسشها اقتصادی و رخدادهای بزرگ می توان از نظرات مردم استفاده کرد و این از نقاط قوت قانون اساسی ماست که پاسخ گوی شرایط است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این عنوان که آلمان، فرانسه و انگلیس به علت درخواست رژیم صهیونیستی در زمینه توان موشکی و حضور منطقه ای ایران، به مدیر جمهوری هشدار داده اند، صحت دارد یا نه، گفت: من جایی با چنین مطلبی برخورد نکردم. سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ربطی به کسی ندارد، مگر ما در سیاست های دیگر کشورها دخالت می کنیم؟ یک عده که نباید در منطقه آفتابی شوند می آیند و حرف می زنند. سیاست کشور عزیزمان ایران با کشورهای منطقه مشخص است و کسانی که جهت منافع خودشان می آیند باید حواسشان جمع باشد.

بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم / سخنگوی دولت

نوبخت با اشاره به کارها دولت جهت پیشبرد طرح اصلاحات اقتصادی اظهار کرد: ما در برنامه بودجه به اصلاح روش بودجه ریزی پرداختیم و بودجه ۳۴۰ دستگاه را بر اساس قیمت ها واریز کردیم و بیش از ۸۰۰ طرح و پروژه ملی را استاتی کردیم و در نهایت بودجه بعضی از دستگاه ها را براق کردیم که این امر موجب شد بودجه امسال براق دیده شد.

وی ادامه داد: خود من در ۱۶ دوره بودجه ریزی حضور داشتم و می دیدم که هیچ مکتوبی داده نمی شد و تنها یک سی دی می دادند که می گفتند می توانید آن را باز کنید در حالیکه قفل بود! ولی ما بر اساس واقعیت ها منابع را تعیین کردیم. سیاست ما در سال ۹۷ کم کردن فقر مطلق است و جهت یک میلیون و ۳۳ هزار وقت شغلی برنامه ریزی کردیم.

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کند. 

سخنگوی دولت افزود: ما برنامه های خودمان جهت نوسازی ناوگان، ترمیم بافت های فرسوده و آلودگی هوا ارائه کردیم و از سیاست های خودمان عقب نشینی نمی کنیم آیا که می دانیم پاسخ گویی یک امر قابل انعطاف است و باید به مردم پاسخ دهیم.

نوبخت در تصویر العمل به پرسشی در زمینه صحت عنوان انجام نشدن همکاری های مورد نیاز از سوی وزارت اطلاعات جهت معرفی مدیران دو تابیعتی، گفت: وزارت اطلاعات همکاری هایی با قوه قضائیه دارد و از وزیر اطلاعات می خواهم که پاسخ دادستان محترم کشور را در این زمینه بدهند.

بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم / سخنگوی دولت

سخنگوی دولت همچنین راجع به اوضاع زندانیان و خودکشی هایی اخیر اظهار کرد: دولت در این زمینه دو رویکرد دارد؛ نخست عدم دخالت در کار قوه قضائیه که باید به این نوع رخدادها نظارت کند و مسئولیت آن نیز بر عهده قوه قضائیه است و دوم اینکه آقای مدیر جمهور نسبت به بعضی از رخدادهای اجتماعی و قضایی دلواپس است و در چارچوب فعالیت های قانونی اساسی به وظایف خود ادامه می دهد.

وی افزود: باید بپذیرم که کشور با خطرات متفاوت مواجه هست، بعد هنگامی که یک زندانی در اختیار قوه قضائیه قرار می گیرد، امانت ما هست. دشمن های از این حوادث سوءاستفاده می کنند و خودمان باید بدانیم که هنگامی که یک زندانی در اختیار ما قرار گرفته هست، باید از او مواظبت و صیانت کنیم، بنابراین اگر واقعا تقصیر و قصوری صورت گرفته است انتظار می رود این پیگیری صورت بگیرد و آقای روحانی نیز در این زمینه پیگیر است.

سخنگوی دولت راجع به اوضاع بازار در شب عید اظهار کرد: نظام بانکی کشور تمهیدات مورد نیاز را در این زمینه جهت تامین اسکناس های مردم اندیشیده است و وزارتخانه های صنعت و کشاورزی هم جهت تدارک میوه شب عید و مایحتاج آن روزها تمهیدات را اندیشیده اند و تامین کرده اند و ان شاءالله امسال هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی راجع به اینکه آیا بانک مرکزی سپرده های مردم را در هیچ موسسه یا بانک چه دولتی و چه غیردولتی تضمین نمی کند، اظهار کرد: بازار پول ما خود بانک ها هستند و بانک ها هم کاملا سپرده های مردم را در اختیار دارند و نظام بانکی بسیار مطمئن است بعد نباید صحبت های معاون بانک مرکزی در این خصوص را مبنای عمل قرار دهیم؛ آیا که کار بانک مرکزی کنترل و نظارت است و سپرده های قانونی بانک های دولتی بر خلاف موسسات غیرمجاز داده می شود و قطعا بانک مرکزی هم در این زمینه وارد می شود و کنترل خود را انجام می دهد.

نوبخت ادامه داد: سخنان معاون بانک مرکزی از این بانک نفی مسئولیت نمی کند و نظام بانکی با اقتدار به کنترل و نظارت مشغول است و از سپرده های قانونی با نشانه پشتیبانی بهره می برد و اوضاع ما هم در بازار سرمایه خودمان و حتی در منطقه اوضاع خوبی است و البته از بانک مرکزی هم جهت اینکه اجازه نداد پرسشها و دریافت سپرده از مردم از سوی موسسات غیرمجاز گسترده تر شود قدردانیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هنگامی که چیزی گران شود همه فکر می کنند با خرید آن سود خواهند کرد و نوسانات بازار ارز به علت زیاد کردن خرید ارز بوده هست، اظهار کرد: قطعا چنین نوسانی قابل قبول نیست، لیکن با این روند زیان جدی متوجه پول کشور می شود و دولت به هیچ وجه با کم کردن ارزش پول ملی موافق نیست و امیدواریم بانک مرکزی جهت کنترل این بازار کارها مورد نیاز را انجام دهد. البته بانک مرکزی برنامه هایی دارد که به زودی اجرا خواهد شد آیا که تا امروز هم بانک مرکزی بسیار تحمل کرده است تا با سازوکار مرسوم ثبات در بازار ارز ایجاد شود.

وی در پاسخ به پرسشی راجع به برنامه دولت جهت تقویت احزاب در کشور و سخنان رییس جمهوری راجع به ظرفیت اصل 59 قانون اساسی، اظهار کرد: اصل 59 و سایر اصول مغفول مانده قانون اساسی را باید مورد توجه قرار دهیم و بدانیم که هر کس که قانون اساسی را قبول دارد انقلابی است بعد بر اساس این نگاه باید کسانی را که از گردونه بیرون گذاشته ایم اضافه ارزش کنیم و من نیز می دانم که نگاه عمیق رییس جمهوری به پرسشها اجتماعی چگونه است و ایشان به گفته های خودش در این زمینه اعتقاد دارد.

نوبخت ادامه داد: توصیه دیگر این است که جهت اصول مغفول مانده قانون اساسی باید بدانیم که اگر بحثی در کشور باقی مانده است به خاطر اجرا نشدن کامل قانون اساسی هست. ما اجماعی را که علیه کشور شکل گرفته بود و آمریکا و اروپا کنار هم بودند شکستیم. شما هیچ وقت نمی دیدید که رییس جمهوری آمریکا سخن بگوید و رییس اتحادیه اروپا در برابر او موضع بگیرد ولی این اتفاق راجع به کشور عزیزمان ایران رخ داد و ما باید انسجام خوبی در این زمینه در داخل کشور داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تجمعات مردم باید شرکت یافته باشد، اظهار کرد: باید از انجمن های محیط زیستی، علمی و اجتماعی و احزاب سیاسی استفاده کنیم. من خودم یک فرد حزبی هستم و به علت اینکه از مجلس بیرون آمدم هم به خاطر تفکرات حزبی و ساماندهی به جوانان بود. حتی دوره ای هم از این ماجرا ناامید شدیم ولی به کارمان ادامه دادیم. ما نمی توانیم به نیروی انتظامی بگوییم که با باتوم بالای سر احزاب برود و به آنها بگوید که کار کنند. خود احزاب باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست های اقتصادی بانک مرکزی راجع به قیمت ارز و کارها دولت در این زمینه، اظهار کرد: بانک مرکزی اگر به خزانه آمریکا هم وصل شود با اشتهایی که جهت تبدیل ریال به ارز وجود دارد باز هم کم می آورد. ما نمی خواهیم دنبال این باشیم که بگوییم پرسشها وجود ندارد ولی برنامه دولت در این زمینه مشخص است و اجازه کم کردن ارزش پول ملی را نخواهد داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی راجع به محل تامین اعتبار بودجه جهت ایجاد شغل با توجه به زیاد کردن پیدا نکردن قیمت بنزین، گفت: ما ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جهت اشتغال تخصیص داده شده است داده بودیم که آینده نگری مان نشان می داد حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حاملهای انرژی تامین شود ولی مجلس موافقت نکرد و اجازه داد که از سرجمع محاسبات، این کسری را جبران کنیم.

وی ادامه داد: اگر قیمت ها را بررسی کنیم کالاها حدود دوبرابر زیاد کردن قیمت داشته اند، ولی ما حقوق کارمندان را بیش از دو برابر زیاد کردن دادیم و منتی هم نداریم ولی بعضی به گونه ای از گرانی می گویند که مو بر تن آدم سیخ می شود و البته می دانیم چه کسانی این سخنان را می گویند.

نوبخت راجع به آینده گزارش دیوان محاسبات و درخواست دولت جهت دفاع از خود در صدا و سیما نیز گفت: من از همه کسانی که در دیوان محاسبات جهت رویکرد قانونی تلاش می کنند، تقدیر می کنم، این دیوان الان در آن جایگاهی که قبلا بود و مچ گیری و پرونده سازی می کرد، نیست و افراد در این دیوان تلاش می کنند. دیوان باید گزارش خود را به مجلس بدهد، مجلس هم این گزارش را در اختیار کمیسیون ها می گذارد که دستگاه ها باید از عملکرد خود دفاع و یا توضیح دهند چه کردند. البته در این شرایط رسانه های معاند از این مسئله سوءاستفاده کردند و واقعا دروغ گفتند. ما باید جایگاه دیوان محاسبات را تقویت کنیم.

نوبخت در پاسخ به پرسشی در زمینه تدوین منشور گفت وگوی سیاسی در وزارت کشور و اینکه آیا این کار به معنی شنیدن پرسشها مردم هست، تاکید کرد: قطعا همین طور هست. انتظارمان از دوست مان در وزارت کشور این است که به مباحث سیاست داخلی بپردازند.

وی در تصویر العمل به اینکه برنامه های دولت جهت سال آینده نشان دهنده جهش اقتصادی است ولی دولت دیر به فکر این کار افتاده هست، تصریح کرد: دیر به این فکر نیفتادیم، از نیمه دوم سال ۹۲ ما یک اصلاح بودجه انجام دادیم و برنامه خود را جهت ۵ سال آینده مشخص کردیم و سال به سال به هدفی که قرار دادیم نزدیک می شویم. سال ۹۷ هدفمان را گفته ایم، برنامه ریزی خود را انجام دادیم و بر اساس اقتصاد مقاومتی طرح های عمرانی خود را تعریف کردیم. باید بودجه سال ۹۷ نسبت به گذشته نوآوری هایی داشته باشد و هنر این است که با بودجه کم طرح های خود را اجرایی کنیم.

واژه های کلیدی: قانون | مرکزی | برنامه | قانونی | برنامه ریزی | قانون اساسی | اخبار سیاسی و اجتماعی

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار